Friday, May 18, 2012

İlk 1 ay en çok kullandıklarım

1) Philips Avent Göğüs Kalkanı : İlk haftalarda göğüs pedlerini kullanmak tahrişe sebep oluyormuş. Hastaneden verdikleri bu kalkan çok işime yaradı, Lansinoh göğüs kremini sürüp üzerine ilk 2 hafta hep bunu kapattım, böylece göğüs uçları çamaşıra temas etmediği için yara , çatlak vs olmadı. Şimdi artık göğüs pediyle devam ediyorum.
2) Philips Avent Elektrikli Pompa : Özellikle ilk haftalarda bebek fazla emmediği için göğüslerde kalan fazla sütü boşaltmak gerekiyor. Alya'yı anneme bırakırken  de yine pompa ile çekerek biberonda süt bırakıyorum. Ben Avent'in pompasından çok memnun kaldım, çekiş gücü iyi, acıtmıyor, istediğin hızda ayarlanabiliyor.
3) Philips Avent Yenidoğan Biberon Seti :Küçük biberonları kullanmaya başladık, setten çıkan emzik ve yıkama fırçası da oldukça faydalı, bence mutlaka alınmalı.
4) Emzik: Bizim kız ne bulursa emiyor, her tarafımız emzik oldu :) Bebekklerin zevkine göre slikon, kauçuk vs alınıp denenebilir, bizimkisine marka vs fark etmiyor.
5)Philips Avent Via Kap :  Pompa ve biberonlar ile uyumlu, sağdığım sütü muhafaza etmek için kullanıyorum, sonrasında mama vs de konabilir.
6) Lansinoh ped : Birçok markayı denedim, en çok bunda rahat ettim.
7) Sterilizatör : Biz Weevell'den çok memnun kaldık, kurutucu özelliği olması çok güzel, duyduğuma göre diğerlerinde ıslak kalıyormuş ve kurutmak zor oluyormuş. Önceden ne gereksiz kaynatmayla da hallolur diyorduk, ama bence el altında olmalı çünkü kaynatmak pratik değil ve bazen hızlıca steril etmek gerekiyor.
8) Mothercare Emzirme sütyeni : Önceden Havuzluhan ziyaretinden  almıştım, ama memnun kalmadım. Mothercare'in penye sütyenleri çok rahat, terletmiyor, sevimli desenleri bile var :)
9) Mothercare uzun kollu, kısa kollu, kolsuz bodyler : 0-3ay olanlardan almıştım 3-5'li paketlerde, evde ve dışarda gece gündüz çok rahat oluyor. Düz beyaz olanları tulumların içine giydiriyoruz.
10)Fisher Price Ana kucağı : Alıp almamakta tereddüt etmiştik, ama şimdi en çok onda vakit geçiriyor. Gündüz yanımızda şekerleme yaparken ona yatırıyoruz. İlk hafta beşiğine yatırmıştık, ama sonrasında gündüzleri nedense ona yatmak istemedi, anakucağını o zaman aldık, ve sanırım uzun süre kullanacağız.
11) Portatif Beşik: Gece emmeye kalktığında, annenin konforu için hemen yanında bir beşikte yatması çok rahat oluyor. Aynı iş için park yatak da kullanılabilir, ama bizim odada park yatağın sığacağı yer olmadığı için ufak bir sepet beşik aldık. Mothercare'dede bu tarz beşikler varmış, sonradan gördük.
12 ) Humana Still Tee ve Rezene Çayı : anneye süt olsun diye :)
13) Bebek Arabası ve Oto Koltuğu : Biz aylarca araştırdıktan sonra Concord Neo aldık, çok konforlu kullanımı rahat bir araba, ama biliyorum ki 1 yaşına gelir gelmez hafif bir baston puset de alıp arabanın arkasına atacağız.
14)Prima Premium 1 numara Bebek bezi
15) Unibaby Yenidoğan Islak Mendil
16) Dalin ya da Canbebe Alt Açma Örtüsü
17)Mustela Yenidoğan Saç ve Vücut Şampuanı
18) Mustela Masaj Yağı : Banyodan sonra bütün vücuduna sürdük
19) Mustela Vitamin Barrier Cream : Pişik olmasın diye her alt açmada kullandık, henüz bişi yok çok şükür
20) Atta Çantası : Bebekle dışarı çıktığınızda yanınıza bi ton şey almak gerektiği için, genişçe bir çanta gerekli. Ben sırt çantası almıştım, ama omuz çantası da tercih edilebilir, nasıl rahat ediyorsanız. Benim çanta OkieDog diye bi marka, indirim sitelerinde görüp almıştım ama evde olan bir sırt çantası da olabilir.
21) Çeşit çeşit battaniye : penye, polar, ince, kalın.
22) Müslin bez : üstünü örtmekten tutun, banyo çıkışında kurulamaya , yattığı yerin altına sermeye kadar bilimum işlerde kullanılıyor. İkea'dan almıştık biz.
23) Ağız silme, omuz mendilleri



2 comments:

  1. Merhaba,
    Ben de 16 Haftalık hamileyim, şimdiden bu tip yazıları kaydedip saklıyorum, eminim birkaç ay sonra alışverişe başladığımda çok işime yarıycak, paylaşımınız için çok teşekkürler :)

    Sevgiler

    Güneş

    ReplyDelete
  2. çok faydalı bir yazı olmuş teşekkürler :)

    ReplyDelete