Tuesday, April 3, 2012

SGK Formaliteleri-1

Çalışan anneler 32+0'da izne ayrılabiliyor, ya da benim gibi 37. haftaya kadar çalışmak için çalışabilir raporu alabiliyor. Ben şirketten aldığım vizite kağıdım ve nüfusumla birlikte Central Hospital'dan aldım bu raporu, hiç zorluk çıkarmadılar 1 saat içerisinde elimdeydi. Rapor alacağınız hastane ya resmi bir hastane, ya da SGK onaylı özel bir hastane olmalı. Benim kendi doktorum böyle bir kurumda çalışmadığı için evime en yakın olan SGK onaylı özel hastane Central Hospital'dan halletmek istedim.
Dün de 36+6'da yine aynı yere giderek işgörmezlik raporumu aldım. Ne olur ne olmaz diyerek ben şirketten yine vizite kağıdı almıştım, ama istemediler. Bu raporu en geç 37+0'da almış olmanız gerekiyor, zaten o günden sonra kanunen çalışmanız yasak :)
Bu arada hem 32. hem de 37. hafta raporlarının orjinalini kendinizde tutup, kopyasını şirkete iletiyorsunuz.
Doğum yaptıktan sonra da doğum belgenizle birlikte aynı hastaneye gidip, aldığınız 32. ve 37. hafta raporlarınızın orjinallerini de yanınızda götürüp, işleminizi kapatmanız gerekiyor. 37. haftada aldığınız işgörmezlik raporunuzun üzerine işe başlayacağınız tarihi yazmaları gerekiyor.
Eğer benim gibi 37. haftaya kadar çalıştıysanız, doğum iznine çıktığınız tarihten itibaren 16 hafta izniniz oluyor. 2011'de çıkan torba yasaya göre, ne zaman doğum yaptığınız bu süreyi asla etkilemiyor.
http://www.alomaliye.com/2011/cumhur_sinan_6111_degisiklikler_2.htm
Şimdilik bu kadar :)
Evet evdeyim artık, bol bol uyumaya ve dinlenmeye çalışıyorum, bu arada kızım kaburgalarıma feci  baskı yapıyor ve canımı acıtıyor ama onun da yeri dar geliyor artık o yüzden kızamıyorum :) Enteresan sabah programlarıyla tanıştım, onları izliyorum, yemek tarifleri alıyorum, bebek bakımıyla ilgili almış olduğum ve bitiremediğim kitapları okuyorum, şimdilik herşey yolunda ve sıkılmaya vaktim olmadı. Güzel bişiymiş bu doğum izni...

No comments:

Post a Comment